Ushbu maqolada:
Nima uchun sizga ABC tahlili kerak?
ABC tahlili quyidagi maqsadlarda qo'llaniladi:
1. Ustuvorlik. Maxsulotlarning tasnifi do'kon uchun eng muhim narsalarni aniqlashga imkon beradi, bu savdo va xarid qilish jarayonida e'tiborga olish kerak.
2. Maxsulotlar qoldig’ini optimallashtirish. Qaysi mahsulotlar eng ko'p foyda keltirishini tushunish maxsulotlar qoldig’ini samarali boshqarishga, ortiqcha va tanqislikni kamaytirishga imkon beradi.
3. Tahrirlash va rejalashtirish. Tahlillar asosida maxsulotlarga bo'lgan ehtiyojni taxmin qilish, sotish va xarid qilishni rejalashtirishni takomillashtirish mumkin.
4. Narxlar siyosatini boshqarish. Maxsulotlarning narxini ularning rentabelligiga qarab tartibga solishga yordam beradi.
5. Hisobotlarni soddalashtirish. Savdo va foyda hisobotlarini tayyorlashni soddalashtiradi, chunki u mahsulotlarni do'konga ularning qiymati bo'yicha guruhlash imkonini beradi.
REGOS xizmati yordamida ABC tahlilini qanday amalga oshirishim mumkin?
REGOS xizmati qulay hisobot vositalarini, shu jumladan ABC tahlilini taqdim etadi, ular savdo turlari, hisobot parametrlari va muayyan mahsulot guruhlari kabi turli omillarga qarab sozlanishi mumkin.
Hisobot yaratish
Ishni boshlash uchun siz hisobot parametrlarini sozlashingiz kerak. Hisobot yaratish oynasida quyidagi ma'lumotlar ko'rsatiladi:
· Boshlanish sanasi - Ma'lumotlar to'planadigan davrning boshlanish sanasi.
· Tugash sanasi - Davr tugash sanasi.
· Hisobot turi - Siz quyidagi variantlardan birini tanlashingiz mumkin:
o Chakana savdo – faqat kassa orqali amalga oshirilgan savdo hajmi tahlil qilinadi.
o Ulgurji savdo - Faqat biznes sherigiga jo'natish hujjatlariga nisbatan sotish hisobga olinadi.
o Hammasi - ulgurji va chakana savdo kiritilgan.
· Tahlil qilish uchun ma'lumotlar — qaysi ko'rsatkich asosida hisobot tuziladi:
o Sotish miqdori bo'yicha - sotilgan maxsulotlar narxining yig'indisi.
o Miqdori bo'yicha — sotilgan maxsulotlar soni.
o Yalpi foyda - bu maxsulotlarni sotishdan olingan yalpi foyda.
· Ombor - Savdosi tahlil qilinadigan omborlarni ko'rsatadi.
· Maxsulotlar guruhi — hisobotda qaysi maxsulotlar guruhlarini hisobga olishni tanlashingiz mumkin. Agar hech qanday guruh ko'rsatilmagan bo'lsa, barcha guruhlar hisobga olinadi;
· ABC tahlil mezonlari - Bu ularning rentabelligi bo'yicha qaysi mahsulotlar qaysi toifaga (A, B yoki C) tegishli ekanligini ko'rsatadi.
REGOS: Store Management misolida
REGOS: Online misolida
Tayyorlangan hisobot
REGOS xizmatidagi ABC tahlil hisobotiga misol quyidagicha:
REGOS: Store Management misolida
REGOS: Online misolida
Tayyorlangan hisobot jadvali 2 ta asosiy ustunga bo'linadi. "Nomenklatura" ustunida nomenklatura asosiy xossalarini aks ettiruvchi qo'shimcha ustunlar mavjud. "ABC tahlil" ustunida hisoblangan ABC tahlil ko'rsatkichlari aks ettiriladigan qo'shimcha ustunlar mavjud.
Tayyorlangan hisobotda quyidagi ma'lumotlar aks ettiriladi:
· Nomenklatura — tahlil qilinayotgan maxsulotlarning har bir qismida qo'shimcha ustunlar bo'lishi mumkin, masalan, nomi, o'lchov birligi, savdo belgisi, mahsulotlar guruhi va boshqalar.
· ABC tahlili - Hisobotning ushbu qismida hisoblangan ABC tahlil ko'rsatkichlari taqdim etiladi, masalan:
o ABC hisobotni yaratishda ko'rsatilgan ma'lumotlarni Tahlil qilish uchun ma'lumotlar parametrini aks ettiradi:
- Aylanma summa - mahsulotning miqdorga ko'paytirilgan narxi.
- Miqdori - Sotilgan buyumlar soni.
- Yalpi foyda - bu maxsulotlarni sotishdan olingan foyda.
o Ulush - bu mahsulotning umumiy sotuvlardagi ulushi.
o Umumiy ulushi - bu tartibdagi maxsulotlarning summas yig'indisi.
o Guruh - mahsulotning rentabelligi bo'yicha toifasi: A, B yoki C.
Excel ga eksport qilish
Tayyorlangan hisobotni hisobot jadvalining yuqori qismida joylashgan "Excelga eksport qilish" tugmasi yordamida Excelga eksport qilish mumkin. Bu ma'lumotlarni keyingi tahlil yoki majlis va taqdimotlarda saqlash va qayta ishlash imkonini beradi.
REGOS: Store Management misolida
REGOS: Online misolida
Xulosa
ABC-tahlil - bu asosiy mahsulotlarga e'tibor qaratish va jarayonlarni optimallashtirishga imkon beradigan zamonaviy vosita. REGOS xizmati bunday hisobotlarni yaratish uchun qulay imkoniyatlarni taqdim etadi, bu sizga savdo, foyda va boshqa ko'rsatkichlarni tahlil qilish uchun turli parametrlar va filtrlarni hisobga olish imkonini beradi. Bu nafaqat savdo strategiyasini takomillashtirishga, balki maxsulot qoldig’ini samarali boshqarish va do'konning rentabelligini oshirishga yordam beradi.