Select your language

(55) 501-00-30 Qo‘llab-quvvatlash markazi

REGOS xizmati yordamida XYZ tahlilini qanday o'tkazish mumkin

REGOS xizmati yordamida XYZ tahlilini qanday o'tkazish mumkin

XYZ tahlili - bu talabning o'zgarishiga qarab mahsulotni tasniflash usuli. Ushbu vosita mahsulotlarga talabning barqarorligi yoki o'zgaruvchanligini baholash uchun ishlatiladi va qoldiqni samarali boshqarish, sotishni rejalashtirish va ehtiyojlarni tahlil qilishga yordam beradi.

Ushbu maqolada:

  1. XYZ tahlili bo'yicha tasniflash
  2. Hisobotni yaratish
  3. Tayyorlangan hisobot
  4. Excel ga eksport qilish
  5. Xulosa

XYZ tahlili bo'yicha tasniflash

XYZ tahlili talabning o'zgarishi darajasiga qarab mahsulotlarni uch toifaga ajratadi:

1. X guruhi - barqaror talabga ega maxsulotlar. Ushbu maxsulotlar talab bo'yicha kichik o'zgarishlarga ega, bu esa ularni xarid qilish va zaxiralarni aniq rejalashtirishga imkon beradi.

2. Y guruhi - bu talabning o'rtacha o'zgarishi bo'lgan maxsulotlar. Bunday maxsulotlarga talab ma'lum chegaralarda o'zgarib turadi va ular uchun talabning o'zgarishini aniqroq bashorat qilish muhimdir.

3. guruhi talabning kuchli o'zgarishi bo'lgan mahsulotlardir. Ushbu mahsulotlar talabning yuqori o'zgaruvchanligi bilan tavsiflanadi, bu qoldiqlar va sotishni rejalashtirishda moslashuvchanlikni talab qiladi.

XYZ tahlili korxonalarga inventarizatsiya, sotib olish va sotish nuqtai nazaridan qaysi mahsulotlarga alohida e'tibor kerakligini tushunishga yordam beradi.

Hisobotni yaratish

REGOS xizmatida XYZ tahlil hisobotini yaratish uchun bir nechta asosiy parametrlarni belgilash kerak:

1. Boshlash sanasi - Hisobot uchun ma'lumotlar yig'iladigan sanani ko'rsatadi.

2. Tugash sanasi - hisobot yaratiladigan davrning tugash sanasi.

3. Interval - Hisobot uchun  vaqt oralig'ini tanlang:

  • Yil
  • Oy
  • Hafta
  • Kun

4.Hisobot turi - qaysi savdolar hisobga olinishini belgilaydi:

  • Chakana savdo - bu kassa orqali sotishdir.
  • Ulgurji savdo – jo'natma hujjatlariga muvofiq kontragentga sotish.
  • Barcha – chakana va ulgurji savdo ham hisobga olinadi.

5.Tahlil qilinadigan ma'lumotlar — hisobot qurish uchun parametr:

  • Sotish miqdori bo'yicha - sotilgan maxsulotlar narxining yig'indisi.
  • Miqdori bo'yicha — sotilgan birliklar soni.
  • Yalpi foyda jihatidan bu sotishdan olingan yalpi foyda.

6.Ombor — qaysi ma'lumotlar foydalaniladigan omborlarni tanlang.

7.Maxsulotlar guruhi - ma'lumotlari tahlil qilinadigan maxsulotlar guruhlarini tanlang.

8.XYZ tahlil mezonlari - X, Y va Z guruhlarining har biri uchun og'ish chegaralarini aniqlang.

 

 

Tayyorlangan hisobot

REGOS xizmatidagi XYZ tahlil hisoboti quyidagicha korinishga ega:

 

Tayyorlangan hisobot jadvali 3 asosiy ustunga bo'lingan:

1. Nomenklatura - bu mahsulot haqidagi ma'lumotlar (nomi, kodi, markasi, kelib chiqishi mamlakati va boshqa tavsiflar).

2.Davr — tanlangan davr uchun savdo ma'lumotlari (aylanma miqdori, miqdori va tanlangan parametrga qarab, yalpi foyda).

3.XYZ tahlil qilish - talab o'zgarishi darajasi (X, Y, Z) har bir mahsulot bo'yicha hisoblangan ma'lumotlar, shuningdek, o'rtacha, standart og'ish va o'zgarish koeffitsienti kabi qo'shimcha ko'rsatkichlar.

 

Tayyorlangan hisobotda quyidagi ma'lumotlar aks ettiriladi:

  • Nomenklatura - tahlil qilinayotgan mahsulotlar buyumlari.
  • Davr - Hisobotni yaratishda tanlagan parametr qiymatini tahlil qilish uchun ma'lumotlar asosida tanlangan davr uchun ma'lumotlarni aks ettiradi:
  • Sana - bu maʼlumotlar qabul qilingan sana:
  • Aylanma summa (miqdori) — agar  "Tahlil qilish uchun ma'lumotlar" parametri "Sotish summasi bo'yicha" sifatida o'rnatilgan bo'lsa, mahsulotning sotish miqdori ko’rsatilinadi.
  • Miqdori - Agar parametr miqdor bo'yicha o'rnatilgan bo'lsa, sotilgan birliklar soni ko’rsatilinadi.
  • Agar parametr "yalpi foyda bo'yicha" bo'lsa, maxsulotlarni sotishdan olingan foyda  hisobiga olinadi.

XYZ tahlil qilishdan hisobot davri uchun ma'lumotlar yig'indisini aks ettiradi:

Ko'rsatilgan ma'lumotlar  hisobotni yaratishda tanlagan parametrning qiymati Tahlil qilish uchun ma'lumotlarga bog'liq:

  • Aylanma summa (miqdori) - bu hisobot davri uchun sotilgan maxsulotlar summasi.
  • Miqdori — butun hisobot davri uchun sotilgan birliklar soni.
  • Yalpi foyda - bu hisobotning butun davri uchun maxsulotlarni sotishdan olingan foyda.
  • O'rtacha qiymat - talabning o'rtacha og'ishi.
  • Standart og'ish - talabning o'rtacha darajadan og'ishi.
  • O'zgarish koeffitsienti - talabning o'zgaruvchanlik darajasidir.
  • Guruh - maxsulot tegishli bo'lgan toifa (X, Y yoki Z).

 

 

Excel ga eksport qilish

Tayyorlangan hisobotni hisobot jadvalining yuqori qismida joylashgan "Excelga eksport qilish" tugmasi yordamida Excelga yuborish mumkin. Bu sizga keyingi tahlil uchun ma'lumotlarni saqlash va qayta ishlash imkonini beradi.

 

Xulosa

XYZ tahlili maxsulot qoldigini boshqarish va sotishni rejalashtirish uchun qulay vositadir. Bu do'konlarga maxsulotlarga bo'lgan talabning o'zgarishini baholashga yordam beradi, bu esa xarid qilish va sotish jarayonlarini optimallashtirishga yordam beradi. Ushbu tahlilni REGOS xizmatida qo'llash sizga mahsulotlarni osongina tasniflash va talabning barqarorligiga qarab moslashtirish imkonini beradi.

Kontaktlaringizni qoldiring va mutaxassisning bepul maslahatini oling


Bizni ijtimoiy tarmoqlarda kuzatib boring

Select your language