Ushbu maqolada:
ABC-XYZ tahlili nima?
1. ABC tahlili mahsulotlarni rentabellik darajasiga qarab uch guruhga ajratadi:
-
A - eng daromadli mahsulot.
-
B – o'rtacha daromadli maxsulotlar.
-
C - eng past daromadli mahsulotlar.
2. XYZ tahlil talab barqarorligiga qarab mahsulotlarni baholaydi:
-
X – barqaror talabga ega masxulotlar.
-
Y - o'rtacha talabga ega masxulotlar.
-
Z – oldindan aytib bo'lmaydigan talabga ega masxulotlar.
Ushbu tahlillarni birlashtirish qoldiqlar va savdolarni yaxshiroq boshqarishga yordam beradi.
Nima uchun sizga ABC-XYZ tahlili kerak?
ABC-XYZ tahlili quyidagilarga yordam beradi:
1. Qaysi mahsulotlarga e'tibor qaratish kerakligini tushunib oling va qaysi mahsulotlar katta hajmda saqlanmasligi kerak.
2. Qoldiqlarni boshqarish, masxulotlar tanqisligi yoki ortiqcha bo'lishining oldini olish.
3. Masxulotlarga bo'lgan ehtiyojni bashorat qiling.
4. Narxlarni rentabellik va talabga qarab moslang.
5. Mahsulotlarni ularning ahamiyatiga ko'ra guruhlash orqali hisobotlarni tayyorlashni soddalashtirish.
REGOS xizmati yordamida ABC-XYZ tahlilini qanday amalga oshirish kerak?
REGOS xizmati hisobotlarni yaratish uchun qulay vositalarni taqdim etadi, shu jumladan ABC-XYZ tahlili. Ishni boshlash uchun siz tanlagan variantlarga muvofiq hisobotni sozlashingiz kerak.
REGOSda tahlilni qanday sozlash kerak
1. Boshlash va tugatish sanasi - Ma'lumotlarni olishni istagan davrni belgilang.
2. Interval - Ma'lumotlarning bir vaqt oralig'ida to'planishini tanlang: yil, oy, hafta yoki kun.
3. Hisobot turi - siz quyidagilarni tanlashingiz mumkin:
-
Chakana savdo - faqat kassalarda sotuvlar to'g'risida ma'lumotlar.
-
Ulgurji savdo – ulgurji savdo to'g'risidagi ma'lumotlar.
-
Hammasi – chakana va ulgurji savdoning kombinatsiyasidir.
4. Tahlil qilish uchun ma'lumotlar — qaysi ko'rsatkich asosida hisobot tuziladi:
-
Sotish miqdori bo'yicha – barcha sotishlarning yig'indisi.
-
Miqdori bo'yicha — sotilgan masxulotlar birliklari soni.
-
Yalpi foyda jihatidan – bu sotishdan olingan yalpi foyda.
5. Ombor — ma'lumotlar hisobga olinadi qaysi omborlari belgilang.
6. Maxsulot guruhi – Tahlil qilmoqchi bo'lgan mahsulot guruhlarini tanlang.
7. ABC-XYZ tahlil mezonlari - Mahsulotlarni rentabellik (A, B, C) va talab o'zgarishi (X, Y, Z) bo'yicha qanday tasniflashni belgilang.
REGOS xizmatidagi hisobotlar namunasi
Hisobotni moslash natijasida siz quyidagi ma'lumotlarni o'z ichiga olgan jadvalni olasiz:
– Har bir mahsulotning nomi va xususiyatlari.
– Tanlangan davr.
– Savdo ma'lumotlar: miqdori, yalpi foyda.
- ABC guruhi: mahsulot qancha foyda keltiradi.
– XYZ guruhi: qanchalik tez-tez va izchil sotib olinadi.
- ABC-XYZ yakuniy guruhi ikkala tahlilning kombinatsiyasi.
– Matritsa guruhi – nomenklatura ustuvorligi (1 dan 3 ballgacha):
ABC/XYZ |
X |
Y |
Z |
A |
1 |
1 |
2 |
B |
1 |
2 |
3 |
C |
2 |
3 |
3 |
-
1 – eng yuqori ustuvorlik (barqaror talabga ega bo'lgan muhim masxulotlar);
-
2 – o'rta ustuvorlik (davriy talab bilan o'rtacha daromadga ta'sir qiluvchi masxulot);
-
3 - Eng past ustuvorlik (oldindan aytib bo'lmaydigan talab bilan ahamiyatga ega bo'lmagan masxulot).
Hisobot namunasi:
Excelga eksport qilish
Tayyor hisobotni bir marta bosish orqali Excel-da saqlash mumkin - sahifaning yuqori qismidagi "Eksport" tugmasi.
Xulosa
ABC-XYZ tahlili nima yaxshi va qanday talab bilan sotilishini tushunishga yordam beradi. REGOS yordamida sozlash va ishlatish oson, vaqtni tejash va savdo-sotiqni oshirish.